Terminy rekrutacji
- Od 01 kwietnia 2022 r. – składanie w sekretariacie szkoły dokumentów o przyjęcie poprzez wypełnienie formularza online na stronie ALMS
- Od 1 do 14 czerwca 2022r. – Test Sprawności Ogólnej i Specjalnej dla kandydatów, którzy nie trenują w klubach sportowych (w związku z sytuacją epidemii zastrzegamy zmianę terminu lub ich odwołanie).
- Do 14 lipca 2022 r. – składanie w sekretariacie szkoły oryginalnych dokumentów: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty oraz innych wymaganych dokumentów (w związku z sytuacją epidemii zastrzegamy zmianę terminu i sposób dostarczenia oryginalnych dokumentów)
- Do 22 lipca 2022 r. – ogłoszenie listy przyjętych do szkoły oraz liczby wolnych miejsc (prosimy o telefoniczny kontakt z sekretariatem szkoły +48 81 749 32 35 , w związku z sytuacją epidemii zastrzegamy zmianę terminu).
- Od 22 lipca 2022 r. – rekrutacja uzupełniająca (w związku z sytuacją epidemii zastrzegamy zmianę terminu).
Zasady rekrutacji
1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza powołana przez dyrektora szkoły Szkolna Komisja Rekrutacyjna. Kieruje ona całością prac związanych z przyjmowaniem kandydatów do klas. Zadaniem Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej jest:
- sprawdzenie wszystkich dokumentów pod względem formalnym,
- weryfikacja złożonych podań (wniosków) pod kątem spełniania przez kandydatów kryteriów rekrutacji,
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego oraz sporządzenie listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły,
- przydzielenie przyjętych uczniów do poszczególnych klas.
2. Szkolna Komisja Rekrutacyjna dokonuje wyboru spośród kandydatów w oparciu o kryteria rekrutacji.
3. Decyzję o przyjęciu ucznia do Akademickiego Liceum Mistrzostwa Sportowego w Lublinie podejmuje dyrektor w oparciu o wyniki postępowania rekrutacyjnego Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej.
4. Kandydat, który w wyniku postępowania rekrutacyjnego zostanie przyjęty do szkoły, zobowiązany jest do wypełnia wymaganego kompletu dokumentów (zmiana ta związana jest z sytuacją epidemii)
5. W przypadku, kiedy po postępowaniu rekrutacyjnym szkoła dysponuje wolnymi miejscami, wyznacza się termin postępowania uzupełniającego.
6. W wyjątkowych przypadkach, szkoła zastrzega sobie możliwość indywidualnej weryfikacji podania o przyjęcie ucznia do szkoły. Decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor szkoły.
7. Istnieje możliwość przyjmowania nowych uczniów również w trakcie trwania roku szkolnego poza głównym okresem rekrutacji. Decyzję tę podejmuje Szkolna Komisja Rekrutacyjna, a zatwierdzana jest ona przez dyrekcję szkoły.
8. Szkoła zastrzega sobie prawo do nieutworzenia klasy w przypadku braku zgłoszenia się co najmniej 25 kandydatów.
9. Szkoła zastrzega sobie, że w sytuacji braku właściwej liczby chętnych (minimum 5 osób) do utworzenia grupy z rozszerzenia z danego przedmiotu, uczeń będzie przypisany do innej zaproponowanej grupy.
10. Uczeń po przyjęciu do szkoły zobowiązany jest do uiszczenia wpisowego w wysokości 200zł (jednorazowa opłata w czasie trwania nauki w czteroletnim liceum).
Kryteria rekrutacji
- Pierwszeństwo podczas postępowania rekrutacyjnego mają zawodnicy klubów partnerskich, współpracujących z Akademickim Liceum Mistrzostwa Sportowego w Lublinie, którzy przedstawią rekomendację trenera.
- Podczas przyjmowania kandydatów pod uwagę brane są również takie kryteria, jak:
- Osiągnięcia sportowe, na które składają się – 50 pkt.:
- uzyskane wyniki sportowe,
- rekomendacja trenera,
- ewentualnie wyniki egzaminu sprawnościowego dla zawodników z klubów, bądź dyscyplin nie współpracujących z ALMS oraz kandydatów, którzy obecnie nie należą do żadnego klubu
- Oceny z zajęć edukacyjnych na świadectwie ukończenia szkoły (średnia ocen ze wszystkich przedmiotów) oraz wynik egzaminu ósmoklasisty – 50 pkt.
- Akceptowanie przez rodziców statutu i regulaminu ALMS.
- Maksymalny łączny wynik wynosi 100 pkt.
- Osiągnięcia sportowe, na które składają się – 50 pkt.:
Wymagane dokumenty
- Dokumenty obowiązujące kandydatów ubiegających się o przyjęcie:
- Karta zgłoszenia ALMS
- Podanie kandydata o przyjęcie do szkoły
- Oświadczenie rodziców ALMS
- Zaświadczenie od lekarza sportowego o braku przeciwwskazań do nauki w szkole Mistrzostwa Sportowego (kserokopia)
- Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej (oryginał)
- Zaświadczenie o wyniku egzaminu końcowego dla szkoły podstawowej (oryginał)
- 2 zdjęcia legitymacyjne (dodatkowe 2 sztuki dla uczniów korzystających z bursy)
- Dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły lub wysłać listem poleconym, podpisane przez rodziców lub opiekunów prawnych (w związku z sytuacją epidemii zastrzegamy sposób dostarczenia oryginalnych dokumentów).
Informujemy, w związku z faktem, że szkoła nie posiada własnej bursy, rekrutacja do burs miasta Lublin odbywa się równolegle z rekrutacją do szkół. Szczegółowe informacje dostępne są na stronach internetowych burs.